+420 608 512 393 Volejte Po-Pá  8-17h, So 9-12h

Historie společnosti Kansas City Barbeque Society

Vzhledem k tomu, že barbecue uznáváme jako americkou kuchyni, je misí společnosti Kansas City Barbeque Society oslavovat, zachovávat a podporovat barbecue a rozšiřovat znalosti o něm jako o kulinářském umu, sportu a druhu umění.

Jednoho večera na podzim roku 1985 popíjeli Carolyn a Gary Wellsovi a Rick Welch, také známý jako Sir Loin, a povídali si přitom o barbecue. Carolyn byla výkonnou místopředsedkyní společnosti Wicker Barbeque Products (která vyrábí skvělé marinády a omáčky na grilování, jež se distribuují hlavně na jihu USA) a měla celou řadu kontaktů na trhu s produkty ke grilování. Všichni soutěžili v několika soutěžích v grilování, které v té době v dané oblasti existovaly - American Royal, The Great Lenexa Barbeque Battle a Blue Springs Blaze Off. Členové dalších kuchařských týmů vždy volali a chtěli vědět, kdy se bude konat další akce. Bohužel žádné nebyly.

Když tak přemýšleli nad tímto dilema, rozhodli se Carolyn, Gary a Rick, že vytvoří barbecue klub. Jediným kritériem pro členství bylo, aby se nic z toho nebralo vážně – v opačném případě by to byl důvod k diskvalifikaci. A jak organizaci pojmenovat? Po jen trochu vážném přemýšlení se došlo k závěru, že vhodné bude Kansas City Barbeque Society: ponechávalo to velký prostor interpretacím a bylo tam velké množství BS! A jak se spojit s dalšími? Rozhodli jsme, že vytvoříme zpravodaj o grilování. A tak vznikl „The Bullsheet“. Roční poplatky se stanovily na 12 USD, aby se pokryly náklady na tisk a poštovné. Připojilo se k nám asi 20 lidí.



Vzhledem k tomu, že první soutěž v grilování se v oblasti konala až na konci června, rozhodli se členové, že si uspořádají interní soutěž. Podle baseballové tradice ji pojmenovali „Jarní trénink KCBS“. Jejich kamarád Dan Haake měl na venkově koňskou farmu a nabídl pro tuto akci zázemí. Protože neměli žádné prostředky na peněžní ceny, nakoupili poháry a napsali štítky pro ceny v kategoriích. Na šampióna čekala papírová koruna. Rozeslaly se pozvánky a účastníci se začali registrovat. Prvního jarního tréninku se účastnilo dvacet dva týmů a členů bylo až ke třiceti. Všichni si akci užili, a tak bylo rozhodnuto, že tento klub bude asi dobrý.

Po říjnové akci American Royal nebylo až do dalšího jara nic na programu. Členové se tak rozhodli, že si ke konci ledna uspořádají novoroční party (nechtěli na nic spěchat). V plánu byla večeře a krátký program. Rozeslaly se pozvánky a nakonec se dostavilo více než sto lidí se svými grilovacími kamarády. Ze vzrůstajícího nadšení se rozhodlo o tom, že se z klubu stane oficiální organizace. Do prvního představenstva bylo zvoleno devět věrných členů. Každý měsíc se konaly schůze, na nichž se ustavil oficiální postup. I nadále se rozesílaly pravidelné zpravodaje a počet členů těsně přesáhl stovku.



Na společnost se začínaly obracet organizace, které měly zájem o soutěže v grilování. Chtěly, aby KCBS jejich akce chválila. Ale počkat, to začíná být vážné. Až doposud měla každá soutěž svá pravidla a postupy hodnocení. Rozhodlo se, že se ustaví výbor, který bude vytvářet standardní pravidla a předpisy pro nové soutěže. Kamarád, který se vyzná v počítačích, napsal program pro zaznamenávání bodového hodnocení. KCBS se modernizuje! Soutěže významně rostly, stejně jako počet týmů v nich a členů v KCBS.

Z původně dvoustránkového zpravodaje o rozměrech 22 x 28 cm (8,5 x 11 palců) se Bullsheet rozrostl do rozměrů oficiálních novin. Zprávy zahrnovaly nejen informace o soutěžích, ale nově veškeré další informace týkající se grilování: o osobnostech, recepty, postupy grilování a akce mimo oblast KC. Zpráv bylo tolik, že se dobrovolníci, kteří je měli na starosti, rozhodli, že si najmou redaktora. To bylo v roce 1988 a společnost měla v té době 800 členů!

Z celých Spojených států začaly chodit dopisy a žádosti. Ustavilo se více výborů na schvalování soutěží, zakoupily se počítače a další telefony a faxy. Počet členů i nadále rostl a z KCBS se stala neformální, ale uznávaná síť informací o barbecue.



V roce 1987 vytvořili Rick Welch, Karen Adler a vydavatelství Westport Publishers kuchařku z receptů od členů s názvem „The Passion of BBQ“ („Nadšení z grilování“). Kniha se dobře prodávala v Kansas City i mimo něj. Byly v ní informace o společnosti KCBS, a tím pádem jsme získávali další žádosti a dopisy. O existenci společnosti se dozvěděla organizace Convention and Visitors Bureau a dotazy týkající se barbecue začala přeposílat na KCBS. Síť se i nadále rozrůstala.

Také se rozšiřovala tradice novoroční party. Přidávaly se další programy k ocenění „Team of the Year“ podle celkových bodů ze soutěží za uplynulý rok. Byla ustanovena „Wall of Flame“. Byly přidány ceny Ribbies (boners) a Piggie (za vynikající služby). Univerzita Remus Powers' Greasehouse University začala udělovat tituly Ph.B. (Doctor of Barbeque Philosophy), M.B. (Master of Barbecue) a B.S. (Barbeque Science).



V roce 1993 už se počet členů KCBS vyšplhal na 1 400. Byly zavedeny postupy a KCBS fungovala jako z poloviny dobře naolejovaný stroj. I nadále vzrůstal počet soutěží a KCBS schvalovala soutěže i mimo oblast středozápadu USA. Díky věrným členům umožnila účast ve fundraisingových projektech další růst společnosti. Doporučeními se dále zvyšoval počet členů a uznání společnosti.

V lednu roku 1995 se představenstvo účastnilo strategického plánování ke stanovení řádného růstu v dalším století. Stanovily se cíle a rozdělily se úkoly. Společnost má velké plány s důrazem na vzdělávání v oblasti barbecue. Navíc tím, jak KCBS rozšiřuje zábavnou formou povědomí o barbecue, stala se hlasem ve světě grilování.

Dnes je její hlas silnější než kdykoli předtím. Díky zájmu médií a oblibě jakýchkoli barbecue akcí od konce devadesátých let minulého století zaznamenala raketový růst. Členy jejího představenstva jsou i nadále dobrovolníci, ale řídí celosvětově největší společnost barbecue nadšenců. KCBS má více než 19 000 členů z nejrůznějších částí světa a každoročně schvaluje přes 450 akcí.

Pokud máte rádi barbecue… pokud se chcete naučit grilovat lépe ... nebo pokud chcete vytvořit novou akci, kterou bude KCBS schvalovat a které se budou účastnit profíci ... jste na správném místě. Kontaktujte je a zajistí, jak to vše správně uvařit!

Při nákupu nad 1 999 Kč doprava zdarma K většině grilů a udíren atraktivní dárek Gril sestavíme a předáme v naší prodejně Většinu výrobků osobně testujeme

Chráníme Vaše soukromí

Na Grilování.cz si vybere každý

V našem obchodě seženete jen ty nejkvalitnější grily a udírny předních světových značek jako Weber, Big Green Egg, Smoky Fun, Broil King, Monolith nebo Bradley Smoker. Vybírat přitom lze z bezpočtu druhů i typů výrobků, splníme tak požadavky úplně každého zákazníka. Kromě grilů a udíren si můžete pořídit i nejrůznější grilovací náčiní a mnoho dalšího, pro Vaše ideální grilování je tedy učiněno maximum.

Nakupovat u nás se vyplatí

Kromě pestré nabídky všeho pro kvalitní grilování se u nás můžete spolehnout na rychlou expedici Vaší objednávky a plně profesionální přístup. Na našich stránkách navíc naleznete recepty na grilování a rady a tipy na grilování. Pokud potřebujete poradit konkrétně, neváhejte nás kontaktovat.

Kontakty

Vilémov u Golčova Jeníkova 283,
582 83, Zobrazit na mapě

Ověřeno zákazníky

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online, v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Nahoru
2019 © Grilovani.cz - Všechna práva vyhrazena.
Eshop na míru vytvořil Webový servis

Pokračováním v prohlížení této stránky souhlasím s použitím souborů cookies (viz Podmínky používání).

Souhlasím